دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۱:۲۱

بزرگترین پل جهان اواخر امسال افتتاح می‌شود
تحقق رویای رانندگی روی دریا

باشگاه خبری فراساحل: به نظر می‌رسد که رویای چینی و هنگ‌کنگی‌ها پس از سالها درحال تحقق است و یکی از بزرگترین راه‌های مواصلاتی در جهان که سه منطقه هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای چین را به یکدیگر متصل می‌کند، قرار است به زودی راه اندازی و افتتاح شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازچاینا نیوز، با اینکه ایده و طرح‌ریزی این راه مواصلاتی مهم و شگفت‌انگیز به ۱۹۸۳ میلادی باز می‌گردد، اما آغاز این پروژه عملیاتی از سال ۲۰۰۳ میلادی کلید خورد و از آن سال تاکنون نیز که بیش از ۱۵ سال می‌گذرد، مهندسان و متخصصان زبده‌ای در این پروژه تلاش‌های بسیار زیادی کرده‌اند تا این پل جاده‌ای و دریایی که سه منطقه ژوهای در چین، هنگ کنگ و ماکائو را به هم متصل می‌کند، در برابر زمین لرزه‌ای به بزرگی هشت ریشتر و طوفان‌های عظیم از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

این راه مواصلاتی که به شکل حرف انگلیسی Y است، بزرگترین راه مواصلاتی در جهان به شمار می‌رود که از مسیر جاده‌های، دریایی، زیردریایی و جزایر مصنوعی تشکیل شده است و این امکان را به مسافران و تاجران می‌دهد که به راحتی میان این سه منطقه رفت و آمد کرده و هزینه‌های تردد خود را به نصف کاهش دهند. البته پروژه ساخت بزرگترین راه مواصلاتی در جهان بدون چالش و انتقاد نیز نبوده است و بسیاری از آن بعنوان پل «اشک و خون» یاد می‌کنند چراکه بسیاری از رسانه‌های محلی از کشته و زخمی شدن خیل عظیمی از کارگران اهل هنگ‌کنگ و چین خبر داده بودند.  مهندسان در ساخت این پل همچنین با چالش‌های بزرگی در خصوص زمین شناسی، آب و هواشناسی و مهندسی دریا و خاک روبرو بودند که حالا به نظر می‌رسد این پروژه پس از سالها تلاش مداوم و شبانه روزی و پشت سرگذاشتن تمامی موانع، سرانجام به مرحله بهره برداری رسیده و نزدیک شده است و بسیاری از مقامات چین از افتتاح و رونمایی از آن در اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی سخن گفته‌اند.

رسانه‌های فرانسوی همچنین در خصوص عظمت سازه‌های پل مذکور گفته بودند که سازه و فلزهای بکاررفته در این پل به اندازه ۲۰ برج ایفل است. این راه مواصلاتی که چین، هنگ کنگ و ماکائو را به یکدیگر متصل می‌کند، در اصل از راه زمینی (جاده‌ای)، تونل زیردریایی و گذر از جزایر مصنوعی میان دریا تشکیل شده است که به گفته مقامات چینی، زمان و هزینه تردد مسافران را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.



  کد خبر : 6044
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :